مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 03:352021-07-27پزشكي

نگران جنبه های روانی و اجتماعی پسا کرونا هستیم


رییس رصدخانه اجتماعی کووید 19، به تشریح مهم ترین چالش های کرونا در کشور پرداخت و گفت: ما نگران جنبه های روانی و اجتماعی در پسا کرونا هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از(بعد پاندمی کووید) هستیم.

محمد ساعتچی اپیدمیولوژیست، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و همچنین، عضو دبیرخانه رصدخانه اجتماعی کووید 19، ضمن اشاره به روند شکل گیری رصدخانه، دبیرخانه و کارگروه های تخصصی آن، گزارشی از مطالعات در دست اجرای رصدخانه ارائه داد.

وی، از چهار طرح پژوهشی اولویت دار به عنوان مطالعات در دست اجرای رصدخانه نام برد و در مورد هر یک توضیح مختصری را ارائه داد، که (1) فاز دوم طرح بررسی میزان پذیرش مردم نسبت به واکسن و مقایسه آن با نتایج فاز اول این مطالعه که اوایل اردیبهشت ماه انجام و نتایج آن به وزارت بهداشت اعلام شده است، از جمله این طرح ها است.

ساعتچی همچنین، (2) کوهورت تأثیرات اجتماعی کووید 19 بر افراد بالای 18 سال سن، و (3) تأثیرات اجتماعی کووید 19 بر کودکان 6 تا 18 ساله، را از دیگر طرح های در دست اقدام رصدخانه خواند.

وی با اشاره به طرح چهارم تحت عنوان بررسی میزان درک مردم از اقدامات دولت، گفت: در این طرح، مشخص می شود که مردم چقدر نسبت به اقدامات دولت اعتماد دارند و چه نگرشی دارند؟ چرا که میزان تبعیت مردم با این نتیجه، رابطه مستقیم دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگران جنبه های روانی و اجتماعی پسا کرونا هستیم

نگران جنبه های روانی و اجتماعی پسا کرونا هستیم